2007. február 1., csütörtök

4., Külső hivatkozások a keresőmarketing szempontjából

Alapvetően a keresőmarketing két részből áll:

1., A saját weblapon elvégzett optimalizálás
2., Linkmarketing

Az 1. pontot már elvégeztük, tehát oldalunk megfelelő mennyiségben és a fontos helyeken tartalmazza a kulcsszavakat. Tehát ezzel már megalapoztuk a keresőkben elfoglalt jó helyezést, de sajnos még mindig nem ér semmit a linkmarketing nélkül.
Először is nézzük meg mi is ez:
A linkmarketing alapvetően a más oldalakról a mi lapunkra mutató hivatkozások számának és minőségének a növelését jelenti.
Alapvetően igaz ( bár vannak akik cáfolják ), hogy minél több hivatkozás mutat weboldalunkra, annál előkelőbb helyezést érhetünk el pl. a Google-ben. Viszont a kereső optimalizálás szempontjából talán még fontosabb a ránk mutató linkek minősége. Ez kicsit viccesen hangozhat: Miért minőségibb az egyik hivatkozás a másiknál? A következőkben ezt fogom kicsit alaposabban leírni. Azonban még előtte szögezzük le, hogy a linkmarketing során is számíthatunk magunkra. Ha van több weboldalunk, azok hivatkozzanak egymásra, sőt egy weboldalon belül is az aloldalak tegyék ugyanezt (erre a legjobb módszer a menü elhelyezése minden lapon)
A linkminőség vizsgálatakor a kereső robot a következő 2 szempont szerint értékeli a hivatkozásokat:

a., PageRank rendszer fontossága a kereső optimalizálás során

A Google a különböző oldalakat besorolja egy 1-10-es skálára. Ez a PageRank érték, amely megmutatja oldalunk elismertségét a tartalomtól függetlenül. Minél nagyobb weblapunk PageRank-je, annál előkelőbb helyezést érhetünk el, ezért a keresőmarketing egyik fő célja ennek növelése.

(Az oldalak PageRank-jének meghatározására a legjobb eszköz a Mozilla Firefox böngészőbe épített Google, toolbar, amely fent egy kis ikonon jelzi az aktuális weblap értékét. Emellett más hasznos tulajdonságai is vannak (pop-up blokkolás, beépített Google kereső), ráadásul ingyenes. A bal oldalon a menü feletti logora kattintva könnyedén be is szerezheted.

Mi határozza meg egy oldal PageRank-jét?

Minden link, amely más oldalról felénk mutat hozzátesz valamennyit ehhez az értékhez. Egy nagy PageRank-ű (tehát elismert) oldal hivatkozása sokkal többet jelen a kereső optimalizálás során, mintha egy rang nélküli akármilyen lap tenné ugyanezt. Ennek alapja az, hogyha egy tekintély utal ránk, akkor valószínűleg mi is tekintélyek vagyunk. Azt is megfigyelhetjük, hogy ez az érték szoros kapcsolatban áll a látogatottsággal.
A sok hasznos funkció mellett a PageRank érték meghatározásában segítségünkre lehet a Google Toolbar.

b., A keresőmarketing feltörekvő eleme: a HITS rendszer

A egyre inkább megerősödő HITS rendszer sokak szerint nemsokára meghatározóbb lesz PageRank értéknél a Google-ben. Lényege, hogy a kereső robot felkutatja az Interneten egy témában kialakult közösségeket, és ennek tagjait előnyben részesíti. Ezek a közösségek úgy alakulnak ki, hogy kölcsönösen egymásra utalnak. Közülük is a legjobban preferált az a weblap, amelyre a legtöbben hivatkoznak. Tehát a kereső optimalizálás során figyeljünk arra, hogy minél inkább hasonló témakörű oldalakkal cseréljünk linket.
eXTReMe Tracker