2007. február 1., csütörtök

3., A kereső optimalizálás legfontosabb eleme: a kulcsszavak elhelyezése

Itt a lényeg az, hogy a kulcsszavakat a lehető legnagyobb számban helyezzük el oldalunkon. Viszont figyeljünk arra, hogy ez a látogatóinkat ne zavarja, emellett ha több százszor jelenik meg egy bizonyos szó az oldalon, a kereső robotok is felfigyelnek rá. Az optimalizálás során tehát törekedjünk arra, hogy kulcsszavaink a szövegbe értelmesen, szabatosan legyenek belefogalmazva. ( A keresőmarketing alapfeltétele az, hogy az oldalunkon legyen írásos állomány, jó esetben ennek min. 300 szó/lap-nak kell lennie, mivel rövidebb szövegbe szinte lehetetlen annyi kulcsszót ”belezsúfolni” ) .
Sokan ezzel is megpróbáltak visszaélni, pl. a több százszor egymás mellé írt kulcsszavakat azonos színűvé tették a háttérrel, így az olvasót nem zavarta, de a kereső optimalizálás szempontjából hasznosnak bizonyult. Mára már (szerencsére) a robotok felfedezik az ilyesmit, ezért felhívom a figyelmed, hogy ne használj kulcsszóhalmozást, mert ez csak ronthat az eddig elért eredményeken.

a., Kulcsszó az oldal címében

Az oldalad címében feltétlenül szerepeljen a kulcsszó, mivel ez számottevő a rangsorolásnál, tehát a keresőmarketing során, emellett ez jelenik meg a találati listán is (ezt olvassa el a felhasználó először; a látogatottság növelésének szempontjából pedig az első benyomás a lényeg). Fontos, hogy a cím terjedelme ne legyen túl hosszú.
A következőképpen töltsd ki:


A kereső optimalizálás során emellett számottevő elemek az oldalon belüli címek. A nagyobb betűméretű illetve a kiemelt szavak között minél több helyen szerepeljen a kulcsszó.
pl.: Ha a lapodnak főcímet a lapodnak akarsz adni azt így teheted meg (a h résztől függ a szöveg mérete: az értéke h1 – h7 –ig lehetséges, ahol a h1 a legnagyobb; a betűtípust szintén megváltoztathatod):


b., Kulcsszó a képfeliratokban

Kereső optimalizálás szempontjából elég fontos, hogy az oldaladon szereplő képek feliratában (tehát amikor ráviszed az egeret az ott megjelenő szövegben) szerepeljenek a kulcsszavak. Mindenesetre ha az összes lehetőséget ki akarjuk használni, ezzel is élnünk kell a keresőmarketing során.
Ezt így tudod megvalósítani ( a kép méreteinek meghatározása után írd be a következőt ):
alt="ide írd a képfeliratot "

pl:



kulcsszó: Kereső Optimalizálás, Keresőmarketing



c., Kulcsszó az oldaladra mutató hivatkozásokban

Az oldaladra mutató szöveges hivatkozások esetén a link lehetőleg tartalmazza a kulcsszavakat, ha bannerrel (képi vagy animált hivatkozás) hivatkoznak rád, akkor ezeket az előbb említett képfeliratban helyezheted el. Ez nagyon lényeges a kereső optimalizálás során!

d., Kulcsszó a domain névben

Vannak akik úgy gondolják, hogy ha a domain nevünk maga is egy kulcsszó az segíthet a kereső optimalizálásban. Ezzel összefüggésben áll az a gondolat, amely szerint egy adott témakörrel foglalkozó oldal előnyben részesül a tágabbal szemben ( akkor is ha a kulcsszó koncentráció megegyezik ), tehát keresőmarketing szempontjából ezért is jó ha egy oldal részekre van osztva, fel van darabolva, emellett pedig ebben az esetben több kulcsszóra optimalizálhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

eXTReMe Tracker