2007. január 30., kedd

A keresők mechanizmusa

Ahhoz, hogy maximálisan kihasználhassuk a kereső optimalizálás lehetőségeit, nagyvonalakban ismernünk kell az ”elbírálás” folyamatát. Miért azt a bizonyos oldalt jeleníti meg első helyen a kereső? Miért is ítéli tartalmasabbnak? Mi alapján választja ki a megjelenített oldalakat és mi alapján dönti el a sorrendet?

Először is szögezzük le, hogy a keresőmarketing egy meghatározott kereső csoportnál, a ”klasszikus” keresőknél alkalmazható. Szerencsére a legnagyobbak ide tartoznak ( pl: Google, Yahoo, MSN Search ). Ezek lényege, hogy egy automatizált szoftver ( keresőrobot / keresőmotor ) indexeli és saját adatbázisába menti a weblapokat. Az indexeléshez a robotnak meg kell találnia oldalunkat. Ennek két módja lehet:

1., beregisztráljuk a kereső adatbázisába
2., legalább egy link mutat ránk olyan oldalról, amely már szerepel a kereső adatbázisában
Ez a keresőmarketing alap feltétele, de még nem vezet eredményhez. Semmi sem garantálja a jó helyezést és azt, hogy benne is maradunk abban a bizonyos adatbázisban. Tehát javasolom, hogy végezzük el a megfelelő lépéseket az Átfogó leírás: Kereső Optimailizálás, Keresőmarketing című cikk alapján.

Nincsenek megjegyzések:

eXTReMe Tracker